... ajopäivä3... Pho Chau - Ho Xa / 296km / 8h... +22 - +28... pilvistä, puolipilvistä, puolipilvistä... 1 varikkokäynti. Upille uusi kannen tiiviste, minulle uusi vetoakselin stefa. Heikin pyörä oli myös, nelonen rutisee. Diagnoosi, 'it's okay, don't drive mutch with 4th gear'... ;)
... noodelikeittoaamiaiset ja matkaan. Sitä ennen kuitenkin kahvit ja teet vastapäisessä ravintolassa tai Cafe'ssa. Paikallisravintoloissa ei tarjoilla kahvia sen enempää kuin teetäkään. Vietnamilaiset ottavat aamunuudelikeitot korkeintaan vihreän teen kanssa ja siinä se...
... Ensimmäiset 200km Ho Chi Minh Trailia Dong Hoihin. Honda 160 GL Pro't pääsevät ensimmäisille monimutkaisille vuoristo-osuuksille. Kaarreajoominaisuudet eivät ole ihan R1'n tai tuplaäxänkään luokkaa mutta taittuvat meidänkin menopelille mallikkaasti mutkiin. Ylämäkimutkiin saa sopivasti lisävauhti kun makaa tankin pällää ilmanvastuksen vähentämiseksi... ja alamäkeen mentäessä joutuu jarruunkin kajoamaan useamman kerran... ;) ...
... Dong Hoissa suoraan varikolle. Tunnissa Upin kannentiiviste tehty ja vaihdettu sekä minun sfefa vaihdettu. Päivän viimein sata kilometriä taittuu sekin suht vauhdikkaasti valtakunnan päätietä. Tietä numero yksi, jolla emme enää ole yksin. Liikkennemäärät moninkertaistuvat, mutta ryhmä etenee kuin olisi aina ajanut Vietnamissa tien koko leveyttä hyödyntäen ja ohittaen kummalta puolelta paremmin mahtuu... eläköön luova liikennekulttuuri ;)
yläkuva; Vietkong sissi? Vai onko se sittenkin Simo kuvasretkellä.
toiseksi ylin; tankki täyteen superia. Pikkuhuoltamot ovat yhä yleisiä Vietnamissa.
keskellä; Toy vie joukkoa Ho Chi Minh Trailillä
toiseksi alin; Heikki varikkotaxin kyydissä varikolta lounasravintolaan.
alakuva; tiivisteitä odottaessa. Vietnamissa ei korjaamoissa juuri aikailla. Toimeen käydään heti jos ei välittömästi ;)